Data…. heel veel data

Als je net begint met hardlopen is het leuk om bij te houden hoever je loopt en hoelang je daar over hebt gedaan. Dit is niet alleen goed voor de motivatie, maar je kan zo je vooruitgang een beetje bijhouden. Gaat het niet te snel, gaat het niet te langzaam en moet je je trainingen niet iets aanpassen.

Ik ben absoluut voor data! Al die gegevens die je uit je smartphone kan halen over de net geleverde prestatie. Heerlijk, ik hou ervan. Niet alleen de afstand en de tijd, maar inmiddels ook de cadans, hartslag en de hersteltijd. Alles vergelijken met de afgelopen maanden. Is er vooruitgang? Meestal wel. Het zijn golfbewegingen die ik in m’n trainingen plan. Dus er is een tijd van pieken en een tijd van herstel. Zo gaat dat…

Ismoothrun is een hele mooie app die ik een lange tijd heb gebruikt. Geeft veel informatie en ziet er overzichtelijk uit. Wat ik ook gebruik is Strava (rechter afbeelding). Dit is ook een sportapp voor op je telefoon, maar net even anders dat de gebruikelijke. Ook deze houdt bij hoever je hebt gelopen of hebt gefietst en hoelang je erover hebt gedaan. Maar hier kunnen andere sporters jou volgen en andersom natuurlijk ook. Je kan elkaar “kudos” geven. Watte?…. Kudos, nee geen cadeautjes, maar gewoon een thumbs up! Elkaar aanmoedigen is toch fijn en daar krijg je energie van.

Inmiddels heb ik een multisport horloge aangeschaft. Mijn Iphone heb ik “gestest” op de waterdichtheid. Hij heeft tenslotte in de waterbak van de hond gelegen en op een vroege ochtend glee hij zo m’n hand uit en in de koffie. Hij doet het nog steeds!! Maar ik ga er toch maar niet mee zwemmen.

Ben heel blij met dit horloge. Zwemmen, fietsen en hardlopen kan hij allemaal moeiteloos aan. Ook tijdens de triathlon in Spijkenisse voldeed hij volledig aan mijn verwachtingen. Een mooie app zit er ook bij “movescount”. De naam zegt het eigenlijk al. Moves Count!! Allemaal… of je nou ver gaat of niet, of je nou hard gaat of langzaam het maakt niet uit. Ze tellen allemaal mee….

Reacties

Leave a comment